Δικομματική κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. το μέλλον τους βρίσκεται στη συσκευασία του ενός ;;

Εν ψυχρώ – μέρος Β’

Η σκόπιμη και τεχνητή κρίση της ΕΡΤ, οδήγησε σε

Δικομματική κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

θα γίνει, κι αν γίνει,  θα πετύχει η προσπάθεια της  κομματικής τους σύγκλισης ??

Όλα όσα ίσχυαν μέχρι τις 11 Ιουνίου 2013 παρείχαν στην κυβέρνηση τη δυνατότητα της κατάργησης φορέων του Δημοσίου(*) [1]με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του καθ` ύλη αρμόδιου υπουργού. [i]

Η μονομερής ενέργεια από την πλευρά της κυβερνητικής Ν. Δ. της έκδοσης της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 11 Ιουνίου 2013 τροποποίησε τις διατάξεις του άρθρου 14Β του Ν. 3429/2005 έτσι ώστε στην περίπτωση της κατάργησης φορέων του Δημοσίου όπου το δημόσιο διαδέχεται τον καταργούμενο φορέα, να αρκεί κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του καθ` ύλη αρμόδιου υπουργού και να μην απαιτείται η σύμπραξη του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπως προβλεπόταν πριν την ΠΝΠ.

Η έκδοση της ΠΝΠ σηματοδοτεί, την πολιτική επιλογή της Ν.Δ. να προχωρήσει την επόμενη περίοδο με ένα πιο «αυταρχικό» τρόπο διακυβέρνησης, προκειμένου να αντιμετωπίσει τόσο τις δυσοίωνες προοπτικές του υπόλοιπου του 2013 αλλά και του 2014, όσο και το θέμα της ταχείας – και όχι πάντα με την πολυ – διατυμπανισμένη αξιολόγηση των σχετικών δομών – συγχώνευσης και της κατάργησης δημόσιων οργανισμών, την απόλυση και μείωση των δημοσίων υπαλλήλων, όχι ]πάντα μετά από διαδικασίες αξιολόγησης του προσωπικού..

Επί πλέον επιλέγοντας να άρει το απαραίτητο της σύμπραξης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης στις σχετικές καταστάσεις ακυρώσει τον άρρητα συμφωνηθέντα ρόλο της ΔΗΜΑΡ για αυτές τις διαδικασίες.

Ο Πρωθυπουργός την «ώρα» της μονομερούς έκδοσης της ΠΝΠ, γνώριζε την αντίθεση των εταίρων του σε αυτή του την επιλογή – ενέργεια (το δήλωσαν οι ίδιοι κ. Βενιζέλος και Κουβέλης).

Συνεπώς γνώριζε ότι οι ενδεχόμενες εξελίξεις ήταν:

  1. Ένας τουλάχιστον από τους εταίρους του να υπέκυπτε στον εκβιασμό και να συμφωνούσε οπότε θα υπήρχε εκ των υστέρων η δεδηλωμένη.

Κανείς από τους εταίρους του να μην υπέκυπτε στον εκβιασμό, οπότε

  1. Να αναγκαζόταν να υποχωρήσει εκείνος, ή
  2. Να μην υποχωρήσει και να προέκυπτε θέμα εκλογών.

Η δεύτερη μονομερής ενέργεια της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, δηλαδή η έκδοση της ΚΥΑ με την οποία καταργήθηκε η Ε.Ρ.Τ. με την – νομότυπη πλέον – παράκαμψη του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και την ως εκ τούτου έμπρακτη ακύρωση του σχετικού ρόλου της ΔΗΜΑΡ για αυτές τις κυβερνητικές διαδικασίες και επιλογές έθεσε εκ των πραγμάτων σε αμφισβήτηση το κατά πόσο ο κ. Α. Σαμαράς ενδιαφερόταν σοβαρά για τη «έντιμη» συμμετοχή της ΔΗΜΑΡ στην κυβέρνηση.

Αυτές οι επιλογές του κ. Α. Σαμαρά, που προφανώς ήταν σκόπιμα σχεδιασμένες έτσι, είχαν μεταξύ άλλων και την στόχευση να οδηγήσουν σε πολιτικό ευτελισμό υποταγής των ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ.

Η ΔΗΜΑΡ, επέλεξε, μία σχέση κατά περίπτωση «ανοχής» της κυβέρνησης, δηλώνοντας με αυτή την επιλογή της ότι δεν θέλει να συμμετάσχει συρόμενη στο είδος και στις μεθοδεύσεις προώθησης των πολιτικών επιλογών που εκτιμά ότι θα παρθούν. Δείχνει – πλειοψηφικά τουλάχιστον – να εκτιμά ότι η χροιά της κυβέρνησης ως κυβέρνηση «εθνικής ανάγκης» για την σταθεροποίηση της οικονομίας με την εφαρμογή των ισοπεδωτικών οριζόντιων μέτρων – πολιτικών», πρέπει κατά την επόμενη περίοδο να υποχωρήσει υπέρ της χροιάς «κυβέρνηση διαμόρφωσης (και εφαρμογής) σχεδίου εθνικής ανασυγκρότησης» κάτι που απαιτεί διαφοροποιημένες πολιτικές σταθμίσεις και πολιτικά διαφοροποιημένες επιλογές.

Συνεπώς, επέλεξε να παύσει να λειτουργεί ως κυβερνητικό κόμμα, διαβλέποντας το αδιέξοδο της εφαρμοζόμενης πολιτικής, χωρίς όμως να γίνει αυτό υπαίτιο να πέσει η κυβέρνηση και διατηρώντας μία δυνατότητα κριτικής και αντιστάθμισης των επιλογών του δικομματικού κυβερνητικού σχήματος κατά το μέτρο της εμβέλειάς του λόγου της και της εμβέλειας των πολιτικών κινήσεων που τώρα θα είναι ελεύθερο να κάνει.

Η Ν. Δ. μέσω του κ. Α. Σαμαρά έκανε έναν εκβιασμό που κατέληξε στο δημιουργηθεί ένα κυβερνητικό σχήμα που να θέλει και να προσπαθήσει να συνεχίσει την εφαρμογή εκείνων των οριζόντιων ισοπεδωτικών μέτρων που απαιτούν οι εξωτερικοί δανειστές, αφετέρου δε να θέλει να διαμορφώσει μία πολιτική συμμαχία και σταδιακά – γιατί όχι – ενιαία κομματική έκφραση των ομάδων που εξυπηρετούνται από αυτές τις πολιτικές.

Η σύνθεση και η διαμόρφωση του κυβερνητικού σχήματος αφορούσε ακριβώς το επίπεδο της επίτευξης μέγιστης κατά το δυνατόν ισορροπίας των εκφραστών αυτών των ομάδων, για την μέγιστη κατά το δυνατόν πλευσιμότητα και σταθερότητά του, και δεν αφορούσε καθόλου όπως προφανώς αποδείχθηκε, τις διατυμπανισμένες κορώνες για συγγραφή κειμένων προγραμματικής α – συμφωνίας.

Εάν είναι σοβαροί στην  προσπάθειά τους,  αυτό θα φανεί από το ότι δεν θα ακουστούν ξανά οι συνήθεις κορώνες, για τη σωτηρία της πατρίδος, για την πρόταξη του εθνικού έναντι του κομματικού συμφέροντος και τα άλλα σχετικά.

Ο κόσμος αντιλαμβάνεται το περίγραμμα το δείχνει με την – προσωρινή – στάση ανοχής που επιδεικνύει όλο αυτό το διάστημα, και την μη μαζική προσχώρησή του στο θολό τοπίο του ΣΥΡΙΖΑ.

Όταν (και εάν) η ουσία του ΣΥΡΙΖΑ διαμορφωθεί από αυτοεκπληρούμενες προφητείες, σε έστω και μικρής πιθανότητας επιτυχίας εναλλακτικό σενάριο, τότε οι δυνατότητες της αξιοποίησης των σεναρίων  σταθεροποίησης της οικονομίας με μονομερείς πολιτικές για την επίτευξη σύγκλισης των δύο κομμάτων θα έχουν τελειώσει.


[i] Αυτό είχε ήδη εφαρμοστεί π.χ.

με την ΚΥΑ 188763 των Φίλιππου Σαχινίδη και Κωνσταντίνου Σκανδαλίδη στις 10/10/ 2011, που απεφάσισαν την συγχώνευση των τεσσάρων οργανισμών: 1. «Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε.)», 2. «Οργανισμός Γεωργικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Απασχόλησης (Ο.Γ.Ε.Ε.Κ.Α.) – «ΔΗΜΗΤΡΑ», 3. «Οργανισμός Πιστοποίησης και Επίβλεψης Γεωργικών Προϊόντων (Ο.Π.Ε.ΓΕ.Π.)» με διακριτικό τίτλο AGROCERT και 4. «Ελληνικός Οργανισμός Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ.) για τη Δημιουργία του ΝΠΙΔ «Ενιαίος Γεωργικός Οργανισμός – «ΔΗΜΗΤΡΑ» καθώς επίσης και

με την ΚΥΑ 25200 των Ευάγγελου Βενιζέλους και  Γεώργιου Παπακωνσταντίνου στις 8/11/20111 που απεφάσισαν την συγχώνευση των οργανισμών: 1. «Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ)» και 2. «Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών (ΙΓΜΕ)» με απορρόφηση του δεύτερου από το πρώτο για τη σύσταση του οργανισμού «Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης και Αειφόρου  Ανάπτυξης (ΕΚΒΑΑ)».

Στο κείμενο για τις ΔΕΚΟ που τροποποιήθηκε με την ΠΝΠ, αναφέρονται πλην της Ε.Ρ.Τ. ενδεικτικά και οι:

α) οι ανώνυμες εταιρείες με την επωνυμία:

«Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου Α.Ε. (Κ.Ε.Δ. Α.Ε.)»

«Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού Α.Ε. (Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε.)»

«Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Α.Ε. (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)»

«Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε.»

«Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων Α.Ε. (Ο.Σ.Κ. Α.Ε.)»

«Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων Α.Ε. (Δ.ΕΠ.Α.ΝΟ.Μ. Α.Ε.)

«ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.»

«Ελληνικός Οργανισμός Μικρών – Μεσαίων Επιχειρήσεων και Χειροτεχνίας Α.Ε. (Ε.Ο.Μ.Μ.Ε.Χ. Α.Ε.)»

και γ) άλλα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο Κράτος, εφόσον επιχορηγούνται τακτικά από κρατικούς πόρους και άλλες δημόσιες επιχειρήσεις

Advertisements
Αναρτήθηκε στις Πολιτική

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: